Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!



Multiváltó
Felhasználónév:


Jelszó:


Chat

Latest topics

» Dokkok és raktárak
by Thomas Crow Szomb. Okt. 16, 2021 6:44 pm

» Independence square és piactér
by Thomas Crow Hétf. Okt. 04, 2021 7:34 pm

» Oktatók és hallgatók szállása
by Seymour Shackley Csüt. Szept. 30, 2021 3:28 pm

» Hollószárny Hotel
by Seymour Shackley Csüt. Szept. 30, 2021 10:59 am

» Lakónegyed
by Thomas Crow Pént. Szept. 24, 2021 6:42 pm

» Donoughoe udvarház
by Admin Hétf. Aug. 30, 2021 3:54 pm

» Előadók és laboratóriumok
by Arkangyal Szomb. Aug. 07, 2021 8:51 pm

» Szántók, legelők, majorságok
by Admin Szomb. Feb. 06, 2021 11:26 am

» Játékostárs kereső
by Arkangyal Csüt. Jan. 28, 2021 10:17 pm

» Christine Trevor, alias: Arkangyal
by Arkangyal Csüt. Jan. 28, 2021 10:16 pm


You are not connected. Please login or register

Karakterfejlődés, játékmódok

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Karakterfejlődés, játékmódok Empty Karakterfejlődés, játékmódok Vas. Okt. 27, 2019 2:30 pm

Admin

Admin

Ahogy azt rengeteg asztali szerepjáték során megszokhattuk, a karakterünk a fórumon való játék során is ugyanúgy tapasztalatot szerez a világról, élményekkel gazdagodik, ügyesebb, erősebb, taktikusabb lesz - egy szóval fejlődik. Ez a fejlődés a Karakter pontok növekedésével mutatkozik meg.

I. A játékok típusai

Alapvetően minden játékhoz végén jár(hat) karakter pont, ez a bejárt történettől és annak hatásaitől függ. A karakter pontok kiosztását az Adminok végzik.
A főbb játéktípusok:

- Mesélő nélküli játékok
Az ilyen játékok a karakterek között kötetlenül, a megfelelő helyszíneken (topicban) zajlanak, ezekhez csatlakozni azonban lehet és ajánlott is  (nyilván először megbeszélve a többi játékossal). Az ilyen játékok gyakran 'kiesnek' az időből, így játszódhatnak egymáshoz képest előbb vagy később is, annak függvényében hogyan tudja az adott játékos beilleszteni a saját és partnerei idővonalába. Éppen ezért magánjátékból korlátlan számú futhat egyszerre, egyedül az időrendre illik odafigyelni. A játék lezárultakor egy staff tag elolvassa az addig született posztokat, és a  karakterekre gyakorolt hatását figyelembe véve jutalmat oszt. Ha a játékban történik valami, ami nem illik a világba, a staff ezt is jelzi, ugyanakkor önmagában nem feltétlenül jelenti a jutalom elmaradását.

- Küldetések
Mesélők által meghirdetett kalandok, amelyek általában a világ távoli pontjaira vezetik a játékosokat. A küldetések mindig egy hirdetőposzttal kezdődnek, ahol a vállalkozó kalandorok jelentkezhetnek rá. Egy bizonyos játékosszám elérésekor a mesélő lezárja a jelentkezést és elindítja a küldetést - az ilyen kalandok zártak, azokhoz csatlakozni csak a mesélővel megbeszélve lehet. A küldetések addig tartanak, míg a mesélő befejezettnek nem tekinti őket, ez esetben a záróposztban elvarrja az esetleg úgy maradt szálakat és a játékosok teljesítményét figyelembe véve TP-vel jutalmazza őket.

- Véletlen események
A fórumjátékterén, Arkhamban felbukkanó játékok. Általában a mesélők által kezdeményezett helyi kalandok, melyek bármikor elhagyhatóak és ugyanígy folyamatában csatlakozhat hozzá bárki . Az ilyen történetszálak gyakran több helyszínen keresztül vezetnek és némi sarkítással jelen időben zajlanak, így az időrendi bonyodalmak elkerülése végett egyszerre csak egy zajlik. Az Események alkalmával egy-egy feladat megoldásáért vagy a világunkra leselkedő veszély elhárításáért jár TP, az eredménytől függően, ezt az adott Eseményt vezető staff tag osztja ki a megfelelő pontjain a történetnek.

A Karakter Pontok vezetése a Karakterlapon történik, az Adminok által.



A hozzászólást Admin összesen 5 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 21, 2021 9:24 pm-kor.

2Karakterfejlődés, játékmódok Empty Re: Karakterfejlődés, játékmódok Vas. Okt. 27, 2019 2:56 pm

Admin

Admin

II. A Karakter pontok

A játék során - akár önálló játék, akár közös mesélés, akár nagyobb eseményekben való részvétel esetén - a karakter bizonyos mérföldkövek teljeítésekor Karakter pontot kap (erről a játékos külön privát üzenetben értesül). A karakter pontokkal szerezhetőek meg a karakter új Jártasságai (lásd egy ponttal lejjebb), amelyekkel gazdagíthatod karaktered tudását ezen a világon belül. A karakter pontokat csak az adminok tudják módosítani a karakterlapodon, ezért kérlek keresd őket privát üzenetben ha van olyan elosztható pontod. A karakter pontok nyilvántartása megtalálható a Karakterlapon, azok értékeit csak az Adminok tudják módosítani.

MINDEN ÚJ KARAKTER 1 KARAKTERPONTOT OSZTHAT EL A REGISZTRÁCIÓ UTÁN KÖZVETLENÜL. KÉRLEK KERESD PRIVÁT ÜZENETBEN AZ ADMINOKAT EZÜGYBEN.

III. A Jártasságok

Minden jártasság három szintből áll, amit az egyszerűség kedvéért nevezzünk kezdő, haladó és professzionális szintnek. Az első szint 1, a második szint 2, a harmadik szint jártasságának megszerzése 3 karakterpontot igényel, tehát egy jártasság teljes felfejlesztése 6 karakterpontba kerül. Az egyes szintek egymásra épülnek, így nincs elhetőség 3 pontért megszerezni egyből a professzionális szintet, először meg kell szerezni az első és második szintet is. A Jártasságok megtalálhatóak a Karakterlapon, azok értékeit az Adminok tudják módosítani (és kitölteni azokat, amelyeket már sikerült megszerezni).
A Jártasságok alapvetően a két karakter életút (Okkult nyomozó, Kultista) mentén épülnek fel, indokolt és kivételes esetben azonban lehetőség van a "másik oldalról" is Jártasságokat szerezni, ez azonban csak megfelelő In Character események esetén teljesülhet, és adott esetben a karakter emiatt még közelebb sodródhat az őrülethez (és veszít az Épelméjűségéből).

A Jártasságok a következőek:

Okkult nyomozó:

Hívők ereje
Megtisztulás - - - - - 1 karakter pont - - - - - Istened segítségét felhasználva képes vagy az ártó szándékok (pecsétek, szimbólumok) megszüntetésére egy rövid fohász vagy szeánsz után.
Közbenjárás - - - - - 2 karakter pont - - - - - Egy ima vagy áldozatbemutatás után lehetőséged van megszüntetni a világ rendjét és szövetét széttépő átjárókat
Hírvivő láng - - - - - 3 karakter pont - - - - - Hited erejével felvértezve ideiglenesen képes vagy ellenállni minden, a személyedet érintő ártó szándéknak (akár más síkokról is).

Okkultizmus
Olvasott                1 karakter pont A közismert és könnyedén elérhető könyvek szakavatott ismerője vagy, így képessé válsz az okkult felismerésére, azonosítására.
Könyvtáros        2 karakter pont A legtöbb elérhető könyvet vagy fóliánst ismered, és képes vagy az összefüggéseket is átlátni, átívelve kontinenseken vagy akár a történelmen.
Gyűjtő                3 karakter pont Az okkult tudás egyik szakértője vagy. Időt és energiát nem kímélve kutatod az újabbakat, és messze földön híres vagy részletekbe menő tudásodról.

Gyógyítás
Felcser - - - - - - 1 karakter pont - - - - - Kisebb sebesülések ellátára válsz képessé, és azonosítani tudod a komolyabb testi problémákat is, azonban gyógyítani nem tudod azokat.
Szanitéc - - - - - 2 karakter pont - - - - - Nagyobb sérüléseket tudsz biztonsággal ellátni, illetve stabilizálni tudod az életveszélyes sebesüléseket is, az okok meghatározásával.
Medikus - - - - - 3 karakter pont - - - - - Életmentő beavatkozások is a hatalmadban állnak, ha rendelkezel a megfelelő eszközökkel.

Fizikai erő
Edzett  - - - - -  - - - 1 karakter pont - - - - - Az átlagosnál jobb fizikummal rendelkezel, de ismered a korlátaidat.
Sportember - - - - - -2 karakter pont - - - - - Nagyobb kihívásokat is képes vagy teljesíteni, maradandó sérülések nélkül.
Kivételes erejű - - - -3 karakter pont - - - - - Messze földön híres vagy kitartásodról és képességeidről.

Pszihológia
Határozott - - - - - - - -1 karakter pont - - - - - Határozott személyiségként nem vagy könnyedén befolyásolható, és képes vagy ellenállni a lanyha próbálkozásoknak.
Vasakaratú - - - - - - - 2 karakter pont - - - - - Vasakaratod képes lerázni a sulykolási szándékok többségét és példádból erőt meríthetnek mások is.
Megingathatatlan - - - 3 karakter pont - - - - Tudatod rendkívül ellenálló, alig létezik olyan erő ezen a világon ami képes maga felé hajlítani. A közvetlen környezetedet is képes vagy megerősíteni - ideiglenes jelleggel.

Ékesszólás
Sima modorú - - - - -1 karakter pont - - - - - Ideális beszédpartner és pallérozott elme benyomását kelted.
Vitára kész - - - - - - 2 karakter pont - - - - - Vita közben könnyedén meggyőzöd a laikus partneredet, és felépített érveidnek nehéz ellenállni.
Ellenállhatatlan - - -  3 karakter pont - - - - - Tanult személyekkel is felveszed a versenyt a saját szakterületükön, és képessé válsz őket meggyőzni.

Vizsgálódás
Nyomolvasó - - - - 1 karakter pont - - - - - Képes vagy felfedezni a hátrahagyott nyomok többségét, és esetenként meglátod az összefüggéseket is.
Nyomozó - - - - - - 2 karakter pont - - - - - Képes vagy felfedezni szinte minden nyomot vagy nyomtöredéket, és rutinodnak hála könnyedén meglátod az összefüggéseket is
Mesterdetektív - - -3 karakter pont - - - - - Szinte nincs olyan bizonyíték vagy nyomtöredék, amit ne találnál meg és ne tudnál belőle messzemenő következtetéseket levonni


Kultista:

Utazás
Álmodó - - - - - - 1 karakter pont - - - - - Véletlenszerűen képes vagy belépni mások álmaiba, azonban befolyásolni nem tudod a történéseket.
Álomjáró - - - - - 2 karakter pont - - - - - Képes vagy belépni egy konkrét - általad ismert személy - álmaiba, és befolyásolni is tudod azokat pozitív vagy negatív irányban.
Álmok ura - - - - -3 karakter pont - - - - - Hatalmad van az álmok felett. Befolyásolni tudod egy konkrét személy álmait, és azokon keresztül meg tudod ismerni a múltját, annak fontos mérföldköveit.

Ősi jel
Kultista - - - - -  1 karakter pont - - - - - Utat tudsz szakítani a tér szövetén keresztül és kaput nyitni egy általad választott - és ismert - helyre. Az áthaladásod után a kapu szertefoszlik.
Diakónus - - - -  2 karakter pont - - - - - Képessé válsz ideiglenesen kaput nyitni más síkokra, hogy így érintkezz felsőbb tudatokkal vagy lényekkel. Átlépni nem vagy képes, azonban kisebb lények használhatják az átjárót a mi világunkba.
Adeptus - - - - - 3 karakter pont - - - - - Ideiglenes kaput tudsz nyitni más síkokra, és át is tudsz haladni rajta. A fizikai világban módodban áll állandó átjárót létrehozni a tér két - ismert - pontja között.

Sötét jegy
Rúna - - - - - - - - - - 1 karakter pont - - - - -  Használatával meg tudsz javítani egyszerűbb, statikus, nem mozgó tárgyakat.
Pecsét - - - - -  - - - - 2 karakter pont - - - - - Képessé válasz a mechanikus szerkezetek reparálására.
Sötét szimbólum - - - 3 karakter pont - - - - -  Hatalmadban áll élőlények gyógyítása, akár halálos sérülésekből is.

Idézés
Tanonc - - - - - - 1 karakter pont - - - - -  Más emberek érzéseit, hangulatát tudod közvetlenül befolyásolni rövid ideig.
Akolitus - - - - -  2 karakter pont - - - - -  Meg tudod idézni a természet erejét néhány pillanatra, és uralmad alá tudod hajtani az elemeket.
Rítusmester - - - 3 karakter pont - - - - -  Csatornát nyithatsz a természetfelettihez, ami rajtad átáramolva eljuthat az emberek síkjára és így érvényesítheti akaratát (pl tömeges rémálmok, tömegek érzéseinek befolyásolása)

Sulykolás
Sugalmazás - - - - 1 karakter pont - - - - -  Szavaidat kellőképp megválogatva képes vagy elültetni gondolatokat más tudatalattijába, hogy azok később saját gondolatokként kerüljenek elő.
Sulykolás - - - - - -2 karakter pont - - - - -  Akaratodat rá tudod kényszeríteni máséra, és képessé válsz egy-egy gondolatukat megváltoztatni, így befolyásolva a viselkedését.
Kiképzés - - - - - - 3 karakter pont - - - - -  Kitartó munkával lehetőséged van más személyiségénak alaptulajdonságainak végleges megváltoztatására, így más irányba terelve a további életét.

Befolyás
Sima modorú  - - - 1 karakter pont  - - - - - Ideális beszédpartner és pallérozott elme benyomását kelted.
Vitára kész - - - - - 2 karakter pont - - - - -  Vita közben könnyedén meggyőzöd a laikus partneredet, és felépített érveidnek nehéz ellenállni.
Ellenállhatatlan - -  3 karakter pont  - - - - - Tanult személyekkel is felveszed a versenyt a saját szakterületükön, és képessé válsz őket meggyőzni.

Előrelátás
Óvatos  - - - - - - - 1 karakter pont - - - - - Nem beszélsz vagy cselekszel óvatlanul, nem szólod el magad véletlenül vagy hagyod ott valamilyen személyes tárgyadat.
Előrelátó  - - - - - - 2 karakter pont - - - - - A megfelelő szavakat használod a megfelelő módon. Könnyedén felméred tetteid következményeit, így gondosan tervezed meg azokat.
Jövőolvasó - - - - - 3 karakter pont - - - - - Szavaid és tetteid a saját jövődet szolgálják, fegyelmed és előrelátásod már-már a jövőbelátással határos. Mindig mindent megtervezel és átgondolsz, így csak akkor hagysz nyomot ha szeretnél.



A hozzászólást Admin összesen 4 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 21, 2021 9:25 pm-kor.

3Karakterfejlődés, játékmódok Empty Re: Karakterfejlődés, játékmódok Szomb. Jan. 02, 2021 5:59 pm

Admin

Admin

IV. Elmeállapot

Lovecraft világának, így ennek az oldalnak is az egyik sarokpontja a félelem, a földön túli, felfoghatatlan horror, a lehetetlennel való szembesülés és a mély, ősi rettegés megjelenítése. Amikor egy halandó karakter ilyen élménnyel, jelenséggel vagy lénnyel találkozik, akkor általában az elméje látja kárát, egyre mélyebbre és mélyebbre taszítva az őrületbe.

Minden karakter teljesen ép elmével indul, de ha más kérésetek volna, keressétek az adminokat. Smile

A karakterek aktuális elmeállapotát a karakterlapokon találjátok majd, azt csak admin tudja majd módosítani (a megfelelő események átélése után, természetesen). Kérünk Benneteket, hogy ennek megfelelően játsszátok ki a karaktereiteket!

Ajánlott tartalom



Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.